ACTUALIDAD

Noticias

Obres del PERTE UPDATE del cicle integral de l’aigua a Serra

Ja estan en marxa les obres del projecte PERTE UPDATE del cicle integral de l’aigua, una actuació amb una inversió de 284.423,14 euros. Uns treballs que aposten decididament per la millora, l’eficiència i la digitalització de la xarxa d’aigua potable i del clavegueram del municipi.

En el marc d’este projecte s’estan duent a terme diverses actuacions innovadores, com ara la instal·lació de sensors IoT, manòmetres digitals i més de 700 comptadors de telelectura, entre altres millores tecnològiques, amb l’objectiu de garantir una gestió més sostenible, eficient i intel·ligent de l’aigua.

L’alcaldessa de Serra, Alicia Tusón, ha destacat que “este projecte suposa un pas fonamental per modernitzar el cicle integral de l’aigua i millorar el servei a la ciutadania. Avancem cap a un model més responsable amb els nostres recursos naturals”.
Esta actuació s’emmarca dins d’una iniciativa global de 9 milions d’euros que beneficia 22 municipis, gestionada per Global Omnium, empresa concessionària del servei d’aigua potable.

El projecte compta amb una subvenció del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU, i situa Serra al capdavant de la transformació digital en la gestió de l’aigua.

L’Ajuntament continua treballant per un futur més eficient, sostenible i respectuós amb el medi ambient.